Bækkenbundshold

Målgruppe: Kvinder og mænd, med eller uden inkontinens, der ønsker at øge styrke og udholdenhed i bækkenbunden og/eller muskulaturen omkring lænd og bækken, samt reducere eventuelle belastningsrelaterede smerter. Kvinder med smerter fra underlivet som følge af muskelspændinger.

Tidspunkt:
Tirsdag kl. 15.00 - 16.00
Fysioterapeut: Rikke Stistrup

Indhold:
Holdtræningen indeholder typisk fælles opvarmningsøvelser i form af knibeøvelser i kombination med åndedrættet, både med fokus på hastighed, udholdenhed, styrke og koordination. Derefter trænes der individuelt tilpassede øvelser med fokus på styrke og stabilitet af muskulaturen omkring lænd og bækken i kombination med bækkenbundens muskulatur og åndedrættet. Du får en logbog med basisøvelserne, hvor du kan notere din træning og følge din udvikling.

Formålet med træningen er at styrke bækkenbundens muskulatur og øge stabilitet og styrke over lænderyg og bækken samt reducere eventuelle belastningsrelaterede smerter.
Fysioterapeuten superviserer og guider dig igennem øvelserne og sikrer, at du træner på det rette niveau under hensynstagen til eventuelle smerter.

Adgangskrav:
Forundersøgelse hos en fysioterapeut.

Bemærkning:
Det er muligt at få undersøgt din funktion af bækkenbunden (styrke og udholdenhed) ved specialuddannet fysioterapeut Rikke Stistrup. Ved du præcist, hvor du skal sætte ind ift. din træning, bliver dit forløb mere målrettet og din fysioterapeut kan bedre tilpasse træningen dine eksakte behov.