Tekst størrelse:

BÆKKENBUNDEN under graviditet og efter fødsel

Din bækkenbund belastes under både graviditet og når du føder. Belastningen på bækkenbunden kan påvirke din evne til at holde på vandet, hvilket kan afhjælpes gennem simple effektive øvelser, som udføres regelmæssigt. Øvelserne finder du i kurset “graviditet og efter fødsel” eller kurset “træning”. Der vil være grundig instruktion gennem både video og mundtlig vejledning. START allerede I DAG!

Under en graviditet skabes der, i takt med den voksende mave, en øget belastning og tyngde på bækkenbundens muskler. Den øgede belastning kan medfører inkontinens, hvorfor det er en god idé, at du, allerede når du bliver gravid, har en god kontakt til din bækkenbund og fortsat holder den stærk, sund og elastisk med regelmæssig træning under hele din graviditet.

Med dette kursus får du netop en vejledning til EFFEKTIVE bækkenbundsøvelser, der foruden selve knibet, vil fokusere på samspillet mellem din bækkenbund, musklerne omkring dit bækken og dit åndedræt. Du får en printevenlig logbog, så du kan holde styr på din træning, og vejledning til hvordan du gør øvelserne svære.

Du får en indegående viden om bækkenbundens opbygning og funktion, hvordan en graviditet og fødsel kan påvirke din bækkenbund samt et helt vidensmodul omkring begrebet inkontinens. Du får naturligvis også en hel bunke af simple råd og redskaber til, hvordan du kan optimere din bækkenbund og forebygge/mindske risici for inkontinens under graviditet og efter fødsel.

Hvad får du?

  • Introduktion til bækkenbunden
  • Bækkenbunden under graviditet
  • Information om Inkontinens
  • Systematisk træningsprogram
  • Videoillustrationer af alle øvelser
  • Træningslogbog
  • Hele kurset om babymassage

SÅ LET KURSET AT BRUGE!

Åben for behandling
Man-torsdag: 7:30 – 18:30
Fredag: 7:30 – 16:00

Johannedalvej 17
3650 Ølstykke
Tlf 47 17 89 47